2010.07.06. 11:43
Johannesburg - Frankfurt, Boeing 747-es
Maradtunk volna még. Legalább a döntőig. Olvastuk a magyar sajtóban meg hallottuk az otthoniaktól a legfrissebb johannesburgi rémtörténeteket, helyiek levelezőlistájára is felkerültünk még az utazás előtt, így onnan is értesültünk a brutális rablásokról, gyilkosságokról (állítólag hatvan embert ölnek meg naponta), elektromos drótkerítések között laktunk, sajnáltuk a francia tévétársaságot, akiktől mindent elloptak, és szerencsésnek éreztük magunkat: Eszterre gengszterek vigyáztak a legsúlyosabb negyedekben, ahonnan amúgy nem jött volna ki élve a saját lábán - állította a rendőrfönök, akit még legelső napunkon látogattunk meg. Minden nap életjel-sms-eket kellett küldenünk a családjainknak, hogy jól vagyunk-e, nem esett-e bajunk és így tovább, ez megszokott az On The Spot-forgatásokon, aztán kaptunk egy sms-t, hogy egy kedves iskolatársunk a filmművészetiről meghalt otthon autóbalesetben. Ilyenkor nem nagyon tudjuk hova tenni a dolgainkat, az életjel-smstől a fegyveres gengsztereken át a budapesti balesetig, csak remélhetjük, hogy valami felfoghatatlan rendszer alapján valaki vigyáz ránk.
· 2 trackback 157 komment
Címkék: dél afrika
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Dél-Afrikáról 2010.07.06. 20:04:33
Trackback: BEDE MÁRTON FELTÁMADT 2010.07.06. 14:08:57
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.07.06. 12:40:43
smartdrive 2010.07.06. 12:51:45
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 13:06:38
Büszke és civilizált ország, annyi szent.
Szegedi Péter (törölt) 2010.07.06. 13:07:16
_atya_ 2010.07.06. 13:15:32
KOMMENTELÉS HELYETT, DOLGOZZON!!! (köszönettel: Sz 2010.07.06. 13:17:07
Na majd Ellie otthon kikaparja a szemedet!
HgGina 2010.07.06. 13:18:21
Mondom. Most már értem.
Remélem, majd amikor a sok rasszista (vagy az AIDS) egymást is bedarálja, akkor a fehérek visszamennek, rendet raknak, és kisöprik a rasszista fekete söpredéket. Zimbabwe egész jó helyen áll a dologban, fehérek már szinte nincsenek, a rasszisták pedig ölik egymást.
csati 2010.07.06. 13:21:55
raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2010.07.06. 13:23:54
I.C.ram 2010.07.06. 13:33:00
tommygun 2010.07.06. 13:35:43
ergerberger 2010.07.06. 13:37:10
És nagyon szépek is!
TemplarOmega (törölt) 2010.07.06. 13:38:04
Ergo az ilyen nemierőszakos figurákra puskával vadásztatnám a lány rokonait.
inkabbne 2010.07.06. 13:39:54
R. Daneel Olivaw 2010.07.06. 13:43:56
Még Eszter csak-csak... viszont ez az Andris olyan mértékben ellenszenves, tenyérbemászó, ezen a képen is például itt fent, hogy akármennyire is érdekeltek volna a filmjeik, nem tudtam megnézni egyet sem közülük... :(
solesz · www.index.hu 2010.07.06. 13:48:08
Nem tudom, hogy mi igazol egy életformát, mi az ami objektív módon jónak vagy rossznak minősít egy komplett országot. De mivel látok magam körül 2-3 györkeresen eltérő felfogást (nyugati élet forma, arab életforma, ázsiai életforma, hogy csak néhányat emeljek ki), és ezen felfogások nem győznek egymáson, sőt egymás mellett élnek, ezért csak és kizárólag arra tudok a véleményformálás mentén hagyatkozni, hogy mi az ami tetszik, és mi az ami nem.
Pont úgy mint a fényképezésnél. A téma önmagától se nem jó, se nem rossz. A fényképész értékítéletét, ízlését, döntését stb látjuk a képen. És eldönthető, hogy tetszik vagy sem. Leszarozni a fényképészt és a fényképet igen buta viselkedés.
Ezzel természetesen nem érvelek amellett, hogy 1 éves csecsemőket kell megdugni. (ráadásul az AIDS 40-50 évre tekint vissza, az általad említett hit sem lehet túl régi, azaz nem lehet a nép gyökereként és esszenciájaként kezelni. A hiba sokkal inkább egy elmaradott rendszeré, mely mögött nagyfokú nyugati kultúrában gyökeredző kizsákmányolás áll..., ne is beszéljünk olyan elvadult konspirációs elképzelésekről, miszerint az AIDS egy félresikerült vegyifegyver kísérletének eredménye.)
És marad a kérdés a végére, az állat a vad, vagy az idomár, aki véres húson neveli?
solesz · www.index.hu 2010.07.06. 13:52:06
Akkor maradnának a rendőrök.
Ha egy család egy tagja megerőszakol, akkor a család ellen is "rasszista" leszel?
A Te általad feltett kérdések nem vezetnek sehová. Az ösztön olyan, hogy nem esszük meg amit gusztustalannak tartunk. Ha megtámad öt fehérember, akkor másnap félni fogsz az utcán a fehérembertől. Félelmedben gyűlölni kezded őket.
Nem tudod kitől kell félni, ezért kirekesztesz. Ha kell akkor mindenkit.
A kés élességével fogalmaztad meg a rasszizmus természetét.
Az maga a félelem.
Kis Leokádia 2010.07.06. 13:56:27
Emellett a velünk dolgozó feketék minimális tisztelet megadása esetén a tenyerükön hordoztak. Az egyik kolléga betévedt a sűrűjébe autóval. Jól megnézték, majd megmutatták az utat kifelé. Sérülés és anyagi veszteség nélkül megúszta. Az ország gyönyörű.
A fogadó cégnél (nagy multi) nyíltan kiírták, hogy a megüresedő helyekre pályázók egyforma eséllyel indulnak, DE - és itt kapaszkodjatok meg - "a régen hátrányos helyzetben lévő rétegek képviselői előnyt élveznek". Ilyen dumáért máshol lecsuknának, ott kötelező.
Azaz sok függ attól, hogy melyik arcát mutatja meg neked. Gyönyörű? Rasszista fehér? Rasszista fekete? Egy kicsit mindegyik. Óvakodnék következtetéseket levonni, mert ott élni azért kicsit más...
==T== 2010.07.06. 14:06:06
Bravo. És akkor ezek után tekintsük őket embereknek, ugye?
Never 2010.07.06. 14:07:41
Gyerekek, olyan naivak vagytok, hogy az már fáj. Két hét Patyomkin-utazás egy gettón keresztül, aztán már dűűűűűl is a bölcsesség.
Hadd súgjak valamit: a rasszizmus nem előítélet, hanem tapasztalat. A rasszizmus abból alakul ki (eltekintve a kocsmai szalon-rasszistákat, de az külön fajta), ha valakit gyerekkorában már azért megkergetnek a "tesók", mert éppen arra járt. Vagy ha egy részébe a városnak nem illdomos menni éjszaka, de lassan már nappal sem.
Aki ilyen nagyon világlátott, okos és liberális, költözzön el egy borsodi, szabolcsi vagy baranyai kisfaluba, és próbáljon megélni mezőgazdaságból, a kétkezi munkájából - és amikor már harmadik éven lopják el mindazt, amit megtermelt (egy évi kemény munkával, és nem azzal, hogy a billentyűzetet koptatta meg húdejajdenagyon elfáradt a reptéri váróban), akkor kíváncsi leszek, hogy kiből lesz rasszista.
Szobatudós tarisznyarákok.
ged 2010.07.06. 14:08:12
Lev Menachem 2010.07.06. 14:09:00
nem mintha nem élnének mindenhol a földön beteg emberek hovatartozástól függetlenül, csak az a különbség, h náluk ez egy teljesen elfogadott dolog, míg civilizált helyen a társadalom söpredékének tekintik az ilyet, nem férfinak..
más:
tegnap megkéseltek egy embert a nyóckerben, ollé. tippelhetsz haj/bőrszínre (és tudom nem az egyedi esetek a mérvadóak, de a tendenciák!)
inkabbne 2010.07.06. 14:10:20
félig meddig
"és ha 4-5 fehér rendőr venne kezelésbe, akkor pontosan melyik faj ellen lennél rasszista?"
nem egészen így értelmezném..
akkor az ember a rendőröket utálná
ha egy lilasapkás csoport kapná el
akkor a lilasapkásokra lenne ki..
ged 2010.07.06. 14:10:32
==T== 2010.07.06. 14:12:25
Oleg Gontar 2010.07.06. 14:17:26
babucibacsi 2010.07.06. 14:20:35
hát, ecsém, asszem a papok.
(nem a cigányok, az tuti, nézz utána valamelyik sitten. nem is zárják össze cigányokkal a pedofilokat, mert kinyírnák üket.)
babucibacsi 2010.07.06. 14:22:18
Roa 2010.07.06. 14:23:50
Lev Menachem 2010.07.06. 14:24:15
babucibacsi 2010.07.06. 14:25:24
Lev Menachem 2010.07.06. 14:26:11
babucibacsi 2010.07.06. 14:26:42
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.07.06. 14:27:42
Ha az itt vázolt sztori igaz (márpedig überfake), akkor az hazautazás előtti napon tuti előkerülnek majd a faszok a fakunyhóban aztán Eszterkéről is lepereg a jurópian bizsu meg a burzsujság, aztán az ötödik bré után majd átgondolja ezt az egészet még egyszer.
Már ha ez az egész igaz egyáltalán, mert szerintem korántsem. :|
babucibacsi 2010.07.06. 14:28:21
cigányok/romák
görögök
horvátok
lengyelek
németek
örmények
románok
ruszinok
szerbek
szlovákok
szlovének
ukránok
nos?
:)
2010.07.06. 14:28:29
babucibacsi 2010.07.06. 14:31:56
de ha nem egyezik bele, az ám az erőszak... a javából. nos az - tudtommal - nem népcsoportfüggő.
de a tanárnál és a papnál JOGGAL durran nagyobbat a dolog, mert: a) nevelésére bízott kiskorúval teszi, b) folyton prédikál. :D
ergerberger 2010.07.06. 14:33:25
babucibacsi 2010.07.06. 14:33:36
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 14:35:08
Persze nem tudhatom, de talán a török megszállás alatt a magyar nép nem süllyedt le az állatok szintjére, vagy akár említhetnénk más, évszázadokig megszállott népeket. Szóval ez a 'szegény őslakosok, akiket kizsákmányoltak a gonosz megszállók, ezért aztán teljesen érthető, ha a civilizáció vékony máza is lemállik róluk' mentalitást nem igazán tudom elfogadni érvelésként.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 14:44:02
bsteve 2010.07.06. 14:44:28
öltönyös gorilla és tehén a focipályán:
www.youtube.com/watch?v=O--NB3MtCr8
AkinekSemmiSemTetszik 2010.07.06. 14:47:14
Az, hogy egyfolytában mutogatják a meccseken a rasszizmusellenes cuccokat, nem fog semmin segíteni.. képmutatás csupán. Rasszizmus ellen nincs ellenszer. Akkor szűnik meg, ha kihal az emberiség.
Balage01 2010.07.06. 14:55:20
a rasszizmus akkor szűnik meg, amikor egyes deviáns embercsoportok, ösztönlények elkezdenek ember módjára viselkedni, dolgozni, tanulni, stb....
AkinekSemmiSemTetszik 2010.07.06. 15:01:42
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:10:18
pedig a rasszizmus mentalis zavar, semmi mas. szinten deviancia, a gettoban keselok es fosztogatok semmivel sem kulonbek mint a rasszistak es viszont, egyszeruen a rosszul feldolgozott felelmeik es a frusztracioik tornek ki ilyen formaban.
es legviccesebb, hogy mindket fel igazolva erzi a tetteit, de legalabbis kurvara jol toljak, amikor kifogasokat kell keresni, hogy miert szurta meg xy-t, vagy miert utalja a ciganyokat, feketeket.
na itt rogton roppant kreativ tud lenni mintket archetipus, amikor magyarazkodni kell;-DDD
RobinGood 2010.07.06. 15:10:39
Te minősítesz másokat?
RobinGood 2010.07.06. 15:13:58
Teljesen igazad van. Ezt elmondhatnád a többi rasszista barátodnak is, hátha megfogadják.
solesz · www.index.hu 2010.07.06. 15:16:36
A török "elnyomás" és az afrikai kizsákmányolást szerintem nem lehet összehasonlítani. Annyit már azért tudok, hogy a török kultúrából sokat befogadott a magyar nép. De ebben az ismereteim hiányosak ahhoz, hogy vitaképes legyek. Mindenestre az orosz megszállás kezdetén, az orosz hadsereg
A rasszizmus, továbbra is állítom, és a feljebb szólók példái is azt mutatják, hogy a legnagyobb hajtóerő a félelem.
indapass90210 2010.07.06. 15:30:20
deflorator 2010.07.06. 15:32:08
Mi ez, ha nem maga a rasszizmus?
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 15:35:48
Rasszistának nem nevezheted azt, aki az összeegyezhetetlen kulturális különbségek miatt akar elkülönülni egy bizonyos csoporttól.
RobinGood 2010.07.06. 15:38:27
Brain$torming 2010.07.06. 15:38:53
Egyébként én tényleg egy főrasszista fasiszta neonáci irredenta soviniszta vagyok, a postoló pedig nem.
Viszont ilyen kulturáltan beszélni faji kérdésekről, etnikai különbségekről viszont ritkaság, gratulálok!
Hozzáteszem, pont azért akart Dél-afrika mindenáron VB-t rendezni, hogy végre ne az apartheidről legyen híres az országuk.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:39:07
hat ez milyen aranyos ongol volt..:-)))))))))))))
tudtad, hogy a kulturalis rasszizmus is rasszizmus..?:-)
es igen, a rasszizmus pontosan az, amikor az allaspontok kozelitese helytett valaki en bloc kijelenti egy nepcsoportrol, hogy egyuttelesre alkalmatlan.
total eclipse (törölt) 2010.07.06. 15:40:57
indapass90210 2010.07.06. 15:41:28
Brain$torming 2010.07.06. 15:44:25
Még akkor sem, amikor kijelenti, hogy 10ből 10 rablás cigányoké, és 20ból 20 is.
Te meg erre azt mondod, hogy de a 21. cigány hegedül, tehát nem lehet mondani a cigányokról, hogy bűnözők.
GRAT!
indapass90210 2010.07.06. 15:45:20
RobinGood 2010.07.06. 15:45:37
Te érted amit leírsz? Ne is haragudj, de ez alul múlja az összes rasszista hozzászólását. Ehhez képest az a kommentelő aki az Eszter névből máris sokatmondó következtetéseket vont le egy zseni.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:48:13
Brain$torming 2010.07.06. 15:50:19
Magyarázd már el, hogy mi, bunkó razsiszták is értsük.
(Magam részéről teljesen értem, és egyetértek Rékucival)
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:51:00
ez egeszen pontosan igy van.
de egy igen egyszeru matematikai peldaval leirhatom neked. ha van egy szamhalmazod, amiben a kovetkezo szamok vannak:
7, 9, 11, 143, 22, 19, 21, 33, 57, 119, 13, 119, 327
akkor az az allitas, miszerint a halmaz csakis paratlan szamokat tartalmaz egyszeruen hamis.
ha a 21. cigany hegedul, akkor az az allitas, hogy a ciganyok bunozok, egyszeruen hamis.
Archenemy 2010.07.06. 15:51:01
deflorator 2010.07.06. 15:51:21
RobinGood 2010.07.06. 15:51:46
Jászberényi · http://lepkevadaszat.blog.hu/ 2010.07.06. 15:53:15
Archenemy 2010.07.06. 15:53:20
ez a köznyelvben azt jelenti, hogy a többségük, a túlnyomó részük az. És ez igaz a páratlanos példádra is.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 15:53:57
nem. A rasszizmus az, amikor kijelented egy népcsoportról, hogy a tiednél alacsonyabb rangú, kizárólag az etnikai hovatartozása miatt.
Az nem rasszizmus, amikor párszáz év egymás mellett élés után kijelented, hogy x és y népcsoport nem alkalmas az együttélésre, mert egymással ellentétesek a kulturális és szociális normáik.
Brain$torming 2010.07.06. 15:54:34
A cigánybűnözést a bőrömön tapasztalom, nem kell meggyőzni. De ez itt már nagyon off.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:54:39
de ugye mint fentebb leirtam, ok semmiben sem kulonboznek mentalisan a megelhetesi bunozoktol, csak szerencsesebb helyre, szerencsesebb nepcsoportba szulettek.
de emberileg ugyanannyit ernek.
Archenemy 2010.07.06. 15:58:42
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:59:01
ugyanis nincs lehetoseged klijelenteni azt, hogy valamely nepcsoport nem alkalmas egyuttelesre. egyszeruen civilizalt ember soztyaraban ez nem szerepel. problemas, vagy nehezen megoldhato, az letezik.
de az a kijelentes, hogy adott nepcsoport nem alkalmas, az rasszizmus. ugyanis a nepcsoport emberekbol all. akiknek mindannyiuknak kulon erzelemvilaguk es vilagnezetuk van. de ezzel a kijelentessel, azokat is megbelyegzed, akik nem ertenek egyet a masok szamara felhaborito, avagy jogserto hagyomanyokkal. es ezert rasszista kijelentes.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 15:59:47
Archenemy 2010.07.06. 16:01:03
vincere 2010.07.06. 16:01:29
igen, nagyon különös ország az, és nekem is pont az volt a legnagyobb tanulság, h. a rasszizmusról alkotott nézeteket szépen ki lehet dobni az ablakon, mert sokra nem megy velük ott az ember.
én kb. 10 éve voltam ott, helyi ifjúsági szervezetek tagjaival találkoztam, fehér emberrel rajtunk kívül nem is beszéltem. egy hét után azt vettem észre, h. furcsának találom, ha meglátok egy fehér lakost, mert az volt a ritka, a többitől különböző, és sajnos nekem sikerült szinte csak olyan fehéreket kifognom, akik már szinte az égben hordták az orrukat, kinézetükön, viselkedésükön messze látszódott a hihetetlen felsőbbrendűség és a már szinte pofátlan gazdagság.
én csodálkoztam el a legjobban, milyen szemmel néztem ezeket az embereket.
fú, sokmindenről tudnék még írni, de csak ezt akartam megjegyezni
indapass90210 2010.07.06. 16:03:17
Archenemy 2010.07.06. 16:03:36
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:04:09
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:05:54
engem is a hideg raz tole, de ha valaki ettol erzi jol magat..:-)
egyebkent ez is valami felnotte eresi ceremoniabol megmaradt csokeveneyes valtozat, mert 18 ev a korhatar, alatta nem csinaljak meg.
bar szerintem ez torvenyileg van szabalyozva.
Archenemy 2010.07.06. 16:07:45
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:10:24
szerintem pont az a nem logikus, amikor valaki altalanosit.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 16:11:34
deflorator 2010.07.06. 16:13:54
A fent idézett példát nézzük meg közelebbről. Mind a 21 emberről felismerem, hogy cigány. Tudom, hogy a 21 közül 20 bűnöző, de nem tudom, hogy melyik 20. Ha rasszista vagyok, akkor mindegyiktől félek, ha meg nem , akkor egyiktől sem, hiszen lehet, hogy éppen az hegedül. De vajon melyik viselkedés ésszerűbb? Kötelezhető-e az ember szerencsejátékra?
Alvin666 2010.07.06. 16:19:15
Jo lenne ha mielobb felkarolnal, mert nekem is jogom van az almaimhoz.
Ja, meg videozhatunk is, ha akarod...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:20:15
egyebkent ugyes kibuvo a martirkodas amikor elfogynak az eszervek, csak nalam nem jon be..:-)
ha nem akarsz rasszista lenni, akkor revidealnod kell nehany vilagnezeti allaspontodat. ha nem akarod, mert szerinted te igy vagy jo, akkor meg igy a jo, de akkor fogadd el, ha a velemenyedet leirod, vagy elmondod egy vitara alkalmas kornyezetben, akkor ezek alapjan rasszistanak fognak tartani. ugyanis amit leirtal, az klasszikus rasszizmus, valamelyik definicioban amit olvastam ehhez hasonlo peldamondat tarsul.
nem azert irom ezt, mert nem tetszik a hajad, budos a szad, vagy a labamra leptel a hatos villamoson tusarkuban, hanem azert, mert ez az. nincs ebben semmi szemelyes. nem foglak ettol sem utalni, sem szeretni. csak tenymegallapitottam.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:22:17
senki nem kotelezheto szerencsejatekra.
mindenki valaszthatja az egyszerubb ostobak utjat:-)
Archenemy 2010.07.06. 16:25:29
nem ugyanakkora a várható nyereség, mint az esetleges veszteség
maradjunk a kígyós példánál, a kígyók mondjuk 10%-a mérgező, tehát mondhatjuk, hogy a kígyókkal való közeli találkozásaim 10%-ában megmar a kígyó, ami bénulás, halál, satöbbi. Míg 90% eséllyel "nyerek" egy kígyót, amit mittomén megehetek.
Itt nincs arányban a várható nyereség (fél kiló kígyóhús) az esetleges veszteséggel (halál), hiába valószínűbb sokkal, hogy nem halok meg.
Tehát megéri az összes kígyót elkerülni, és helyettük mondjuk nyulakra vadászni, akiknél az az esély, hogy megölnek, jóval csekélyebb.
Namost: hiába csak 10%-a bűnöző a romáknak, az emberek áldozattá válásának félelme sokkal nagyobb, mint a várható nyereség; a várható nyereség konkrétan pont ugyanannyi, mint ha a csak 1%-os bűnözői arányt felmutató nemromákkal társul (barátkozik vele, veszi fel alkalmazottnak, ül mellé a buszon, stb).
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:30:10
ugyanigy ha leulok valakivel beszelgetni, vagy hr-es vagyok, akkor az emberismeretemre es a jozan eszemre kell tamaszkodnom, hogy a masikat annak szarmazsatol fuggetlenul megismerjem. es az ismereteim alapjan alkossak velemenyt, ne pedig ranezesre, altalanositva, az allati osztoneim altal motivalva.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.07.06. 16:30:23
deflorator 2010.07.06. 16:31:10
golyóstroll 2010.07.06. 16:32:43
sendi 2010.07.06. 16:34:12
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.07.06. 16:35:01
csak finomkodtam.
akkor ugy mondom, hogy teged mi motival?
az allati osztoneid es az ostobasagod, vagy az intelligenciad es a logikad?
ugyanis az ostoba allatok altalanositanak, az intelligens emberek viszont nem.
smartdrive 2010.07.06. 16:37:53
Archenemy 2010.07.06. 16:39:03
Hozzászólásodban implicite benne van, hogy az eddigi érvelésemet érted és elfogadod, helyes.
Nem hagyom ki a számításból. Nyilvánvalóan olyan helyzet esetében, mikor lehetőségem vagy energiám van jobban tájékozódni, akkor az új információk felül tudják írni az előítéletet. Itt súlyozhatjuk az új információ hitelességét is nyilván.
Ettől még ha nincs lehetőségem, időm, energiám tájékozódni, akkor jobban járok, ha előítéletek alapján döntök, mint ha az előítéletek figyelmen kívül hagyásával.
peti papagáj 2010.07.06. 16:45:12
pannonfunk 2010.07.06. 16:46:48
Viszont az, hogy magukat intellektüellnek valló tarisznyás barmok miatt nem volt erről az elmúlt 20 évben társadalmi vita, nem voltak konkrét tervek, programok, hogy mit is tegyünk, mert minden értelmes párbeszédet, amelyben ki kellett/ki lehetett volna mondani az igazságot, rasszizmusnak neveztek, szépen meghozta a gyümölcsét.
Silent Bob 2010.07.06. 16:46:50
deflorator 2010.07.06. 17:23:56
Mit értesz egyáltalán általánosítás alatt? Gondolom a nagy semmit, amin nehéz fogást találni, így kiváló elkerülése egy olyan vitának, amihez nem tudsz érdemben hozzászólni.
Mert ugye azt mégse mondhatod, hogy az általánosítás az, hogy a holló fekete, pedig nem is, mert lehet fehér is!
regression 2010.07.06. 17:23:57
Tibike15 2010.07.06. 18:00:10
Ez nem baj, mindenkinek joga van azt csinálni, amit akar. De most gondoljunk bele, hogy csak 1 embert is meghülyítenek és nem veszi komolyan a valós veszélyeket abban az országban, mert hát itt mindenki milyen jó fej, ezt látta és olvasta a hatalmas indexen.
Aztán olyan 70%-os valószinüséggel jön a kopp, ha szerencséje van akkor csak kirabolják, ha nem...
Nem értem, hogy miért kell állandóan az ostoba rózsaszín ködöt terjeszteni. Nekem csak egy ismerősöm volt ott, de mit elmondott azok után én nem utaznék abba az országba mint túrista, gettókat meg csak akkor látogatnék, ha tényleg valami komoly mentális problémám lenne.
Ismerősnek mindig taxit kellett hívnia, ha a szálloda - vállalat távot megtette. A taxi egy olyan autó volt ami még véletlenül sem nézett ki taxinak, gondolom rasszista volt a taxisofőr és prekoncepcióval élt, ha taxinak látják az autóját, akkor feltételezik, hogy külföldi túrista vagy gazdag ember ül benne és préda. Nem, ilyen csak a rasszisták gondolnok, bátran irány a sok ostoba menjen csak oda és látogassa meg a vidéki gettókat, hiszen olyan nyájasak és békések az emberek arrafelé. Főleg a nőknek érdeme odamenni... ostobák,
pöcsöm pattintsd ki 2010.07.06. 18:02:39
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.06. 18:24:27
vagy mozambikba
ha mar ugyis ott voltatok a szomszedban
rajen 2010.07.06. 18:31:50
*"(...) Ellentétben a New York Times szintén moszkvai tudósítójával, Walter Durantyval – ő Sztálinnal nem egy interjút készített –, aki 1932 novemberében azt jelentette, hogy „a Szovjetunióban nincs éhínség, és nem is valószínű, hogy valaha is lesz”.
1933 szeptemberében ő volt az első tudósító, akit beengedtek az éhínség sújtotta vidékekre. Jelentésében az állt, hogy „az éhínség szó használata mindazzal kapcsolatban, ami a Kaukázus északi vidékén történik, nyilvánvaló abszurditás”, majd leírta, hogy menynyi pufók gyerekkel és kövér tehénnel találkozott. Makszim Litvinov külügyi népbiztos Walter Durantynak a New York Timesban megjelent riportjaiból idézett, amikor az amerikai kongresszus számon kérte tőle, hogy mi történik a Szovjetunióban. Duranty egyébként 1932-ben Pulitzer-díjat kapott „az Oroszországból küldött szenvedélymentes, értelmező tudósításáért”. Pufók gyerekek, kövér tehenek: Sztálin munkája „eredményes” volt: 1933 szeptemberére az ukrajnai gyermekek kétharmada tűnt el az iskolákból. A tehenek pedig megdöglöttek."
www.mno.hu/portal/405373
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.07.06. 18:58:36
azt hiszem sosem fogom megérteni őket :)
leynhac 2010.07.06. 19:16:38
... Jól van, de eltekintve a csatornától, gyógyászattól, oktatástól, bortól, közrendtől, öntözéstől, utaktól , vízvezetékhálózattól... mit tettek a rómaiak értünk?
Archenemy 2010.07.06. 19:25:52
Ameddig nem volt fehér ember Afrikában, nem fordulhatott elő, hogy nem vesznek fel feketéket a jobb afrikai egyetemekre, vagy hogy külön kórtermük van a feketéknek és a fehéreknek! A fehérek hibája, hogy ma ilyen megtörténhet!
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.06. 19:27:00
persze neked van "igazad"
jobb az ilyesmit nem erteni, es nem erezni, hogy meg akarnak bantai
gabmoz 2010.07.06. 19:31:02
pannonfunk 2010.07.06. 19:40:51
pannonfunk 2010.07.06. 19:58:25
mojoking77 2010.07.06. 20:12:29
Erdekelne egy normalis (nem tul sznob) hely, ami nem is bordely... (A t:&*m van tele, hogy az atlag fekete klubbok masrol sem szolnak, mint, hogy 5 percenkent kell elhajtani a fekete csajokat.. A feher klubbok meg olyan szarok (legaslabb is itt Sandton/Fourways/Rivonia altal hatarolt teruleten), hogy tiz tizenot percig birja az ember....)
Francekellregisztralni 2010.07.06. 21:06:57
Heehehheheh...ez a nap vicce...imádlak:) el is teszem valahova.
Fogadunk kultúrális rasszista vagy te is?
Gondolom mikor kirekesztő agresszív állatnak vagyok öltözve akkor nem jössz oda beszélgetni, hogy kiderítsd vajon érző szívet takar-e ...netán csak jelmezbálba indultam.
Mond az is rasszizmus akkor, hogy kerülöm az alkoholistákat meg a bagósokat....vagy az nem kultúra? ;)
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.06. 21:25:32
valamely nemzeti konyhat, irodalmat, filmmuveszetet stb. kizarolagosa kedvelni is rasszizmus ezek szerint -
a hulye barma
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.06. 21:30:16
nepnevelosdi, mely szerint:
latod te rasszista magyar mashol mennyivel szarabb az elet es megis milyen cuki tolerancsok az ottani zemberek
donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2010.07.06. 21:37:35
donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2010.07.06. 21:55:45
mojoking77 2010.07.06. 22:17:29
Exploiter 2010.07.06. 22:26:00
Az emberi közösségek más emberi közösségek ellen határozzák meg magukat, amióta világ a világ és a több tízezer éves ösztönöket ne fogja elfelejteni a csorda pár évtized agymosása után.
Annyira egyszerű a történet, mint amennyire a szivárványos humanisták lelkivilága.
baliquez 2010.07.06. 22:49:00
Dr. Albert Schweitzer
Gábor mester 2010.07.06. 22:57:33
kalman.kalman (törölt) 2010.07.06. 23:03:09
Az afrikaans nyelvű fehéreket, akik felépítettek mindent az országban, nagyrészt már elüldözték, kiirtották. Sokan Ausztráliába, Nagy-Britanniába vagy az USA-ba menekültek.
Mandela pedig egy terroristavezér volt, mint Mugabe is, csak idejében lecsukták és így felmagasztosult a keleti blokkban és a nyugati balosok körében.
dzsugasvili 2010.07.07. 00:23:40
De józan aggyal belegondolva ha olyat hallok, főleg ha látok, hogy valakit házilag körülnyisszantanak, majd pár nap múlva az illetőnek meg kell erőszakolni egy fiatal lányt, mert ez a szabály, és ez tömegével így megy, és ez egy bizonyos nép vagy egy ország "kultúrája", akkor nem kell hozzá sok, hogy szimplán leidiótázzuk ezt a közösséget, aki ezt tűri. És ha történetesen a feketék erőszakolnak kulturális okból, és éppen fehérek vannak rajta elszörnyedve, akkor nem értem, mire fel ez a nagy rosszallás, és milyen jogon nácizza le a fent látható - elég jól kinéző, ámbár erősen butának tűnő - nőszemély a saját akrikáner közösségbe vágyó és tömörülő, fekákat kiközösítő orániaiakat.
Tazmán (törölt) 2010.07.07. 01:24:26
Jó példa a kultúrális elmaradottságra akár a 19. századi Magyarország: Ausztria volt az elnyomó hatalom, miattuk burokban éltünk európában. Így persze, hogy jóval később iparosodtunk, "jobbágyfelszabadítottunk", stb.
Pipas 2010.07.07. 06:52:14
Az emberi elme egyik legfontosabb eszköze az általánosítás, aminek a során hiányos adatokból alkot a gyakorlatban is használható következtetéseket. Amikor nem ismersz egy embert személyesen akkor a ruházatából, a testalkatából, a rasszából, a környezetéből vonsz le következtetéseket és megpróbálsz az alapján dönteni. Ez az emberi elme hosszú évezredek során kialakult hasznos stratégiája.
A rasszizmust szidni olyan, mintha azt mondanád, hogy ostobaság csak azért félni egy állattól, mert az ragadozó, hiszen lehet, hogy az adott oroszlán/cápa/tigris nem is akar tőled semmit, mert meg van szelidítve, mert nem éhes, mert szimpatikus vagy neki.
Ráadásul a rasszizmus ellen fröcsögők az egyik legfontosabb jogot próbálják meg elvenni az emberektől, amikor rá akarják venni őket arra, hogy az egészséges védekező mechanizmusokat kiöljék magukból csak azért, mert az nem egyezik egy légből kapott, naív és meseszerű elmélettel, ami szerint minden ember egyenlő.
Addig rendben van, hogy szeressük az adott rassz tagjait, az rendben van, hogy próbáljunk meg emberként tekinteni rájuk és megadni nekik a lehetőséget a boldogulásra, de könyörgöm, ha egy olyan embert látok, akitől félek, akkor hadd menjek már át az utca túloldalára.
Hadd ne kelljen már a bitóra hajtanom szelíden a fejemet csak azért, mert nem tudom logikailag levezetni, hogy miért is kerülném az illetőt nagy ívben! Ilyen alapon azt is tiltani lehetne, hogy elkerülje az ember a városi házak eresze alatt való közlekedést, hiszen az is csak statisztikai bizonyíték, hogy ott az aszfalton sokkal több a galambszar mint másutt.
csársz 2010.07.07. 07:12:27
A feketék alacsonyabb rendűségére pedig igazán jó példa B. Obama.
Nem látjátok, micsoda szégyen, hogy éppen úgy gondoltok a cigányokra, mint 50 éve az amerikaiak, ők meg ott tartanak, hogy Obama az elnök?!
Egyszerűen szégyen!
Pipas 2010.07.07. 07:15:12
"a gettoban keselok es fosztogatok semmivel sem kulonbek mint a rasszistak es viszont"
Nehogy már egyenlőségjelet tegyél a gyilkosok és a törvénytisztelő emberek közt! Nem hiszem el, hogy ezt komolyan gondolod!
Akkor azok a cigányok, akik 70 éves néniket erőszakolnak és gyilkolnak meg a 2000 forintjukért azok ugyanolyan bűnt követnek el mint én, aki a 'cigánybűnözés' szót meri használni és akit emiatt rasszistának bélyegzel? Nem látod, hogy ez az ostobaság milyen veszélyes a társadalomra? Nem látod, hogy ez hova vezet?
"egyszeruen a rosszul feldolgozott felelmeik es a frusztracioik tornek ki ilyen formaban"
A cikkben emlegetett lány testőrökkel ment a feketék közé. Lehet, hogy a rosszul feldolgozott félelmei miatt és nem azért, mert az volt az egyedüli ésszerű lehetőség?
Miért nem vizelsz a konnektorba? Lehet, hogy a rosszul feldolgozott félelmeid miatt?
Pipas 2010.07.07. 07:23:26
Obama valóban jó példa, de ő egy ember. Ha egy emberből következtetnék egy teljes faj viselkedésére, akkor nem csak ultrarasszista lennék, hanem egyszerűen ostoba is.
Ha viszont szégyenletesnak tartod, hogy a magyarok nem úgy viselkednek mint az amerikaiak akik nem több mint 40 év alatt változtatták meg gyökeresen a nézeteiket, akkor te is a rassz alapján ítéled meg az embereket.
Csak te éppen a saját népedet ítéled el az amerikaiakkal szemben. A saját népedet tartod elmaradottnak, kultúrálisan visszamaradottnak, szégyenletesnek. Mi ez, ha nem rasszizmus?
ebedli 2010.07.07. 08:05:46
Az élővilágban mindenhol megfigyelhető a xenofóbia, a csimpánzok szabályos háborúkat folytatnak a területükön kívüli más csimpánztörzsek ellen, ugyanígy a farkasok sem tűrik a más falkából származókat, sőt még a hangyák is megkülönböztetik a más bolyból jött hangyákat.
Más a szaguk, mások a szokásaik, tehát ellenségek.
Ez a normális, ez az alapösztön, ami évmilliókon át segítette a fejlődést, és soha nem fog eltűnni, mert jó és hasznos. Az idegen más.
Az ember legfeljebb annyival tud az alapösztön fölé emelkedni, hogy nem akarja kiírtani a másikat, hanem megpróbál együttműködni vele, de ez az együttműködés nem terjed ki a terület megosztására és a szaporodásra. A legtöbb ember viszolyogva nézi a vegyesházasságokat, és ez így van jól. Mert ez a természetes és nem a keveredés.
Nzoltan 2010.07.07. 08:14:42
Nzoltan 2010.07.07. 08:26:00
itoh 2010.07.07. 08:28:52
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.07. 09:08:48
Ebből lesznek azok a megállapítások, hogy az afrikai törzsi társadalom _azért_ rossz, mert nem olyan, mint az európai.
Pedig már több mint kétszáz éve kitalálta Kant, hogy hogyan érdemes kultúrákat/erkölcsi rendszereket objektíven értékelni. Az afrikai törzsi társadalmaknak vannak hibái, több hibája is van, mint a felvilágosult európainak, de ezek a hibák nem azért vannak, mert a két rendszer különbözik, nyilván lehetséges az európai rendszernél is jobb rendszer, amit nem fitymálhatunk le csak azért, mert különbözik.
Az afrikai rendszer objektíven azért rosszabb, mert több szenvedéssel és fájdalommal jár abban a társadalomban élni. Ugyanakkor mindenki magának kellene eldöntse, hogy melyik társadalmi-kulturális szabályok szerint él, és a saját lelkiismerete nyilván csak ennek függvényében értelmezhető. A rasszizmus pedig egyszerűen az a viselkedés, amikor egy társadalmi rendszer a saját szabályait kiterjeszti másokra, például olyan nőt von be a férfivá válási folyamatba, aki egy másik társadalom szabályai szerint él(ne). Ugyanígy rasszizmus a magyarok cigányellenességének nagy része, mivel a magyar értékrend szerint naplopó az, aki a családjával van egész nap, és nem mástól kap pénzt annak számára hasznos munkáért, vagy a világban jelenleg legerősebb kulturális rasszizmus az iszlámé, amelyik szintén nem tudja értelmezni azt, hogy az iszlám szabályai csak azokra vonatkoznak, akik vállalják a muszlimságot. A kulturális rasszizmus az, hogy nem veszünk tudomást a kulturális különbségről, és magától értetődőnek tartjuk, hogy csak egy közös kultúra lehetséges, és ez a mienk.
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.07. 09:11:30
gaijin 2010.07.07. 09:50:10
ebedli 2010.07.07. 10:16:52
Az, hogy néhány képességünk fejlettebb más állatokénál, egyáltalán nem jelenti azt, hogy erőszakot kellene tennünk az alapvetően jól működő, évmilliók alatt kialakult ösztöneinken.
A rasszizmus jó és helyénvaló, természetes magatartásforma.
ebedli 2010.07.07. 10:17:36
Az, hogy néhány képességünk fejlettebb más állatokénál, egyáltalán nem jelenti azt, hogy erőszakot kellene tennünk az alapvetően jól működő, évmilliók alatt kialakult ösztöneinken.
A rasszizmus jó és helyénvaló, természetes magatartásforma.
ebedli 2010.07.07. 10:39:01
Az, hogy néhány képességünk fejlettebb más állatokénál, egyáltalán nem jelenti azt, hogy erőszakot kellene tennünk az alapvetően jól működő, évmilliók alatt kialakult ösztöneinken.
A rasszizmus jó és helyénvaló, természetes magatartásforma.
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.07. 11:00:37
a hulyeknek miert nagy mindig a pofajuk ...
az urites nem oszton kerdese - persze agitprop fogaskent nyilvan nagyon szeretned parhuzamba hozni ilyen dolgokkal a rasszizmust, de ez vonat mar elindult az allomasrol :)
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.07. 11:23:45
A gyengébbek kedvéért ismét: azzal védeni a rasszizmust, tehát hogy _azért_ helyes, _mert_ _ösztönös_, elég rövidlátó érvelés, és könnyedén hozhatunk példát sok olyan ösztönre, amin az ember felülemelkedett, egyszerűen azért, mert már nincs rá szükség.
A rasszizmus jelenleg egy önfenntartó dolog, mert amíg van egy rasszista, addig az ellenrasszizmus rövid távon megoldás (ahogy frankón felerősödött a cigányok közötti rasszizmus, mióta van a gárda, ami az azt megelőző cigányok közötti rasszizmusra is visszavezethető: kis rasszizmusból ellenrasszizmussal sikerült nagyobbat csinálni, és minden résztvevő baromi jó arcnak képzeli közben magát, hiszen a saját közösségét hősként védelmezőnek látja magát - mert ostoba)
Szóval az a baj a rasszizmussal, hogy mindenkinek egyszerre kéne abbahagyni. Sajnos azonban mindig akadnak olyanok, akiknek nem jutott több az állati ösztönöknél.
ebedli 2010.07.07. 12:05:38
A helyzet az, hogy nem tudsz ilyet mondani.
A kultúra és a civilizáció legfeljebb ráépül az alapvető "állati" ösztönökre, de egy egészséges társadalom sosem megy és mehet szembe azzal, ami az ember természetéből, lényegéből fakad.
Persze meg lehet erőszakolni egy társadalmat bármilyen gondolattal, csak ha az nem egyezik a természet rendjével, akkor előbb-utóbb kiderül, hogy alkalmazhatatlan.
A xenofóbia és a rasszizmus az evolúció hajtómotorja, a természet alapvető igazsága, és a mai napig fontos szerepe van minden közösség életében.
Ember, állat vagy növény, teljesen mindegy, ez alapján működik az élővilág.
Az emberi értelemnek pedig nem célja, hogy a természet rendjével szembemenjen. A rasszizmus helytelenítése téveszme, beteg gondolat.
baliquez 2010.07.07. 15:44:54
Talán mondanom sem kell de a jelenlegi "liberális" dogma - mint a történelem sok más részét - ezt is hamisítványnak, meg nem történtnek, fordítási hibának állítja be. Pedig Schweitzer nem volt rasszista, kedvelte a feketéket (nem ellenségeskedésből épített nekik kórházakat), egyszerűen száraz tudományos tényként közölte a fentieket.
Egyébként ha már tudósok, Henry Fairfield Osborn (őslénykutató, geológus, eugenikus) szerint a negroid rassz lényegesen ősibb a kaukázusinál, ugyanakkor az átlagos értelmi színvonaluk a Homo Sapiens kaukázusi példányainak 11. életéves szintjével egyenértékű. Elnézegetve a kedvteléseiket szerintem semmi meglepő nincs ebben a kijelentésében. Mellékesen ő fedezte fel a T.Rex-et és a Velociraptort is. :)
Biztos vagyok benne hogy sok más tudós meg azt is ki tudja (meri) jelenteni hogy a kaffer fejlettebb alfaj a fehérnél. Biztos igazuk van, én mindenesetre kétlem, ugyanis a tapasztalatok homolokegyenest mást mutatnak.
pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.07.07. 16:28:48
Voltak az archaikus törzsi kultúrák, amiket nem ismerek kellően hogy írjak róluk, de a lényeg az, hogy azok a közösségek nem növekedtek exponenciálisan. Aztán jött a fehér ember, egyfelől nyilván kihasználva, rabszolgaságba hajtva a feketéket, másfelől átalakítva az ősi kultúrákat, társadalmakat, bomlasztva a régi csoportnormákat, és irreális vágyakat keltve az adott közösségekben.
Most úgy érzem kialakult egy szörnyű, hibrid csoporthalmaz, ahol egyesülnek a két rendszer hátrányai. A törzsi háborúk már gépfegyverekkel, aknákkal zajlanak, kialakult egy nyugatmajmoló velejéig korrupt vezető réteg, nyomorog az egész nép, a hagyományos termelési módok már nem elegek a robbanásszerűen növekvő népesség ellátásához, a hagyományos európai fejlődés alapfeltételei viszont nem adottak. Óriási a kontrollálaltlan erőszak, velejéig agresszív és xenofób tömegek alakultak ki.
Kíváncsi leszek a filmre, de ha a fehérek elleni legújabbkori genocídium kimarad belőle, akkor nagyot fogok csalódni.
2 honlap a sok közül, bármit érdemes olvasni róla:
why-we-are-white-refugees.blogspot.com/
afrikaner-genocide-achives.blogspot.com/
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.07. 23:49:35
Nemi erőszak (pedig a megerőszakolt nő szervezete ösztönösen segíti a megtermékenyülést). Új feleség másik oldali gyerekeinek megölése. Háborúban az ellenség teljes kiirtása. stb.
"egy egészséges társadalom sosem megy és mehet szembe azzal, ami az ember természetéből, lényegéből fakad."
Az ember természete alakul, ahogy a fenti példákon is látszik. Abban igazad van, hogy az a társadalom, amelyik az _aktuálisan_ _elterjedt_ természettel szembe akar menni, annak minimum komoly fegyelmező erőt kell felvonultatnia.
"A xenofóbia és a rasszizmus az evolúció hajtómotorja, a természet alapvető igazsága, és a mai napig fontos szerepe van minden közösség életében."
Fontos _negatív_ szerepe van, mivel akadálya az értelmes együttműködésnek. Az evolúció olyan klasszikus kedvencei, mint a testi erő, vagy a jó energiatartalékoló háj mára semlegesek vagy károsak már (ezek csak kiragadott példák, ezrével lehetne sorolni), mivel az ember már párezer éve felmentette magát a biológiai evolúció természetes kiválasztódása alól, és a civilizációban már nem elsősorban az állatvilágban még előnyt jelentő képességek értékesek. Azok a civilizációk, ahol meg tudták oldani az együttműködés feltételeit, erősebbek lettek, és lenyomták azokat, ahol ez nem ment. A rasszizmus (és a rasszizmus elleni védekezés hiánya) egy társadalomnak rontja a versenyképességét a többi társadalommal szemben: vagy azért, mert nem tud együttműködni, tehát lemarad, vagy mert beenged rasszista elemeket, amik visszahúzzák.
Adott esetben azt a sok energiát és erőforrást, amit emberek a gárdába vagy a gárda ellen pocsékolnak, értelmes célokra is lehetett volna használni.
"Az emberi értelemnek pedig nem célja, hogy a természet rendjével szembemenjen. "
A rasszizmus tehát nem a természet rendje (hovatovább a szimbiózis eleve szerencsésebb), hanem egy az evolúciós folyamat egy szakaszában hasznos heurisztika. Ezen a szakaszon az emberiség már túl van. Ez az idézett mondatod pedig teljesen igaz, csak nem a témáról szól, mivel amit én mondok, az az, hogy az emberi értelemnek _lehetősége_ hatékonyabb utakat választani az ösztönösöknél.
a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.07.08. 10:49:17
ez egy elmebeteg
gaijin 2010.07.08. 12:55:11
nem megkérdőjelezni akartam a véleményt, csak kíváncsi vagyok.
Utolsó kommentek